Як працювати з і сторичним джерелом
Правила роботи з
контурною картою
Уявити
викладання історії у старших класах без використання писемних джерел взагалі
неможливо. Якраз для цих учнів історичний документ є основою для того, щоб
розвивати вміння критично аналізувати текст, навички оцінювання суспільних явищ
і процесів, життєвих, соціальних , інформаційних навичок.
1)
Прочитай назву документа . Хто автор? Коли і де написаний?
2)
Який зміст документа ( розповідь, універсал, закон, інструкція тощо.)
3)
Які завдання ставиш перед собою?
4)
Уважно прочитай текст документа.
5)
З’ясуй незрозумілі поняття , значення окремих слів.
6)
Проаналізуй , чи зрозумів текст документа.
7)
Виконай поставлене завдання.
Завдання
:
1)
Дай характеристику подіям, особам, історичним явищам , про які йдеться.
2)
Виділи зі змісту найголовніше і запиши в зошит.
3)
Зроби свої висновки щодо змісту документа.
4)
Зроби конспект документа у вигляді :
а)
тез; б) плану; в) окремих цитат; г) хронологічної таблиці.
Створюємо
історичний портрет
Пам'ятка учня
Щоб створити історичний портрет,
користуйтеся пам'яткою, проте врахуйте, що пам'ятка — не шаблон, а лише основа
для вашої індивідуальної творчості.
1.
Опишіть історичні обставини, в яких діяла ця людина.
2. Згадайте, коли і де, в якій країні, в
якій сім'ї вона народилася?
3. Опишіть її зовнішність, риси характеру.
Які з них вам подобаються, які ні? Чому?
4. Встановіть, які завдання ставив цей
діяч перед собою і своїми прихильниками.
5. Назвіть найбільш відомі його справи.
6. Подумайте, інтересам якого класу, яким
верствам населення служив?
7. Оцініть його діяльність:
— Як полководця;
— Як дипломата;
— Як державного
діяча. Чи немає в них протиріч?
8. Зробіть висновок, використовуючи
висловлювання відомих істориків.
Важливим
джерелом інформації є історична карта, яка відображає особливості розвитку
людства в минулому. Саме історична карта допомагає розкрити взаємозв’язки
історичного процесу. На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з
історичною картою, на якій, окрім кордонів держав та населених пунктів,
позначено найважливіші події (війни, революції, територіальні зміни), що
відбувалися на різних етапах історичного розвитку.
Правила роботи з
контурною картою
1.
Прочитай назву карти.
2.
Прочитай відповідний параграф підручника.
2.
Прочитай завдання до контурної карти.
3.
Ознайомтесь з легендою – табличкою в нижній частині карти, що містить
розшифровку умовних позначок.
4.
Знайдіть на карті саме ті умовні позначки, які необхідні при розгляді
конкретного питання.
5.
Порівняйте отриману інформацію з матеріалами підручника.
Немає коментарів:
Дописати коментар