Пам'ятка для учнів

Як працювати з і сторичним джерелом
Правила роботи з контурною картою
Уявити викладання історії у старших класах без використання писемних джерел взагалі неможливо. Якраз для цих учнів історичний документ є основою для того, щоб розвивати вміння критично аналізувати текст, навички оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих, соціальних , інформаційних навичок.
1) Прочитай назву документа . Хто автор? Коли і де написаний?
2) Який зміст документа ( розповідь, універсал, закон, інструкція тощо.)
3) Які завдання ставиш перед собою?
4) Уважно прочитай текст документа.
5) З’ясуй незрозумілі поняття , значення окремих слів.
6) Проаналізуй , чи зрозумів текст документа.
7) Виконай поставлене завдання.
Завдання :
1) Дай характеристику подіям, особам, історичним явищам , про які йдеться.
2) Виділи зі змісту найголовніше і запиши в зошит.
3) Зроби свої висновки щодо змісту документа.
4) Зроби конспект документа у вигляді :
а) тез; б) плану; в) окремих цитат; г) хронологічної таблиці.

Створюємо історичний портрет
Пам'ятка учня
Щоб створити історичний портрет, користуйтеся пам'яткою, проте врахуйте, що пам'ятка — не шаблон, а лише основа для вашої індивідуальної творчості.

1.  Опишіть історичні обставини, в яких діяла ця людина.
2.   Згадайте, коли і де, в якій країні, в якій сім'ї вона народилася?
3.   Опишіть її зовнішність, риси характеру. Які з них вам подобаються, які ні? Чому?
4.   Встановіть, які завдання ставив цей діяч перед собою і своїми прихильниками.
5.  Назвіть найбільш відомі його справи.
6.  Подумайте, інтересам якого класу, яким верствам населення служив?
7.   Оцініть його діяльність:
—      Як полководця;
—       Як дипломата;
—       Як державного діяча. Чи немає в них протиріч?
8.   Зробіть висновок, використовуючи висловлювання відомих істориків.
Важливим джерелом інформації є історична карта, яка відображає особливості розвитку людства в минулому. Саме історична карта допомагає розкрити взаємозв’язки історичного процесу. На уроках історії Ви найчастіше працюватимете саме з історичною картою, на якій, окрім кордонів держав та населених пунктів, позначено найважливіші події (війни, революції, територіальні зміни), що відбувалися на різних етапах історичного розвитку.



Правила роботи з контурною картою
1. Прочитай назву карти.
2. Прочитай відповідний параграф підручника.
2. Прочитай завдання до контурної карти.
3. Ознайомтесь з легендою – табличкою в нижній частині карти, що містить розшифровку умовних позначок.
4. Знайдіть на карті саме ті умовні позначки, які необхідні при розгляді конкретного питання.
5. Порівняйте отриману інформацію з матеріалами підручника.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Вислови видатних людей про історію

ЧОМУ ТРЕБА ВИВЧАТИ ІСТОРІЮ? Учені люди, виховані в умовах демократії, де прагнення до розвитку є сильним, виявляють велике зацікавлен...